PENILAIAN SUMATIF MATEMATIK TAHUN 2
NAMA MURID :________________________________________
TAHUN :_____________________________________________
NAMA GURU : _________________________________________
| B1D1 | (nama murid) boleh menyatakan nombor bulat kumpulan dan ahli |
| B1D2 | (nama murid) menguasai istilah dan perbendaharaan kata |
| B1D3 | (nama murid) boleh mengenal simbol operasi asas matematik dan simbol sama dengan (=) |
| B1D4 | (nama murid) boleh mengenal mata wang Malaysia |
| B1D5 | (nama murid) boleh mengenal bentuk tiga dimensi (3D) dan bentuk dua dimensi (2D) |
| Band 1 (Lengkap B1) | Syabas diucapkan kepada (nama murid) di atas pencapaian yang amat membanggakan.(nama murid) telah menguasai sepenuhnya Band 1 dan layak ke Band 2. |
| B2D1 | (nama murid) boleh menyatakan kuantiti nombor bulat |
| B2D2 | (nama murid) boleh menentukan nilai tempat dan nilai digit nombor bulat |
| B2D3 | (nama murid) menguasai konsep pecahan |
| B2D4 | (nama murid) menguasai konsep perpuluhan |
| B2D5 | (nama murid) boleh menyatakan nilai wang |
| B2D6 | (nama murid) boleh membaca muka jam dan alat pengukuran |
| B2D7 | (nama murid) boleh menyatakan ciri-ciri bentuk 3D dan 2D |
| Band 2 (Lengkap B2) | Syabas diucapkan kepada (nama murid) di atas pencapaian yang amat membanggakan. (nama murid) telah menguasai sepenuhnya Band 2 dan layak ke Band 3. |
| B3D1 | (nama murid) boleh menyelesaikan operasi asas matematik |
| B3D2 | (nama murid) boleh membuat pembundaran nombor |
| B3D3 | (nama murid) boleh menyatakan pecahan wajar |
| B3D4 | (nama murid) boleh menyatakan nombor perpuluhan |
| B3D5 | (nama murid) boleh membuat perekodan waktu, pengukuran dan penganggaran dalam unit piawai |
| B3D6 | (nama murid) boleh mengenalpasti bentangan bentuk 3D |
| Band 3 (Lengkap B3) | Syabas diucapkan kepada (nama murid) di atas pencapaian yang amat membanggakan.(nama murid) telah menguasai sepenuhnya Band 3 dan layak ke Band 4. |
| B4D1 | (nama murid) boleh menyelesaikan masalah matematik |
| Band 4 (Lengkap B4) | Syabas diucapkan kepada (nama murid) di atas pencapaian yang amat membanggakan.(nama murid) telah menguasai sepenuhnya Band 4 dan layak ke Band 5. |
| B5D1 | (nama murid) berjaya menyelesaikan masalah matematik yang kompleks menggunakan pelbagai strategi |
| Band 5 (Lengkap B5) | Syabas diucapkan kepada (nama murid) di atas pencapaian yang amat membanggakan.(nama murid) telah menguasai sepenuhnya Band 5 dan layak ke Band 6. |
| B6D1 | (nama murid) dapat mengaplikasikan pengetahuan dan kemahiran matematik bagi menzahirkan idea, kreativiti dan inovasi |
| Band 6 (Lengkap B6) | Syabas diucapkan kepada (nama murid) di atas pencapaian yang sangat membanggakan.(nama murid) telah menguasai sepenuhnya Matematik KSSR Tahun 2. |
No comments:
Post a Comment